Nässi ehti opetella perjantain harjoituksissa hänelle uuden ja lyhyen, vain 2,16 kilometrin mittaisen radan erikoiset kaarteet.
Tosin ongelmaksi tulivat Ruotsin uudet tiukentuneet melurajoitukset, vaikka edellisessä kilpailussa Karlskogassa ongelmia äänien kanssa ei ollut. Vaimentimen sisämateriaali oli uusittu ja silti äänet olivat reilusti yli sallitun.
Sateisessa säässä ohiajomittauksessa Honda NSF250R:n äänet olivat 103 dB ja suurin hyväksytty lukema on 96,4 dB. ”Noice killerin” asennuksen jälkeen äänet pysyivät noin 96 dB mittausarvossa.
Lauantain aika-ajossa Nässi ajoi 0,357 sekunnin pohjat ennen Martin Svenssonia.
Iltapäivän kilpailu ajettiin aurinkoisessa, mutta viileässä ja erittäin tuulisessa säässä. Nässi karkasi heti lähdössä ja kasvatti etumatkaa Svensoniin 0,5 sekuntia kierroksella.
– Puolessa välissä kilpailua etujarru tuntui hävinneen melkein kokonaan ja kahva painui pohjaan, kertoi Nässi.
Kilpailun alussa hankittu etumatka riitti kuitenkin selvään 7,3 sekunnin voittoon.
Sunnuntain aika-ajoon asennettiin Hondan alkuperäiset jarrupalat ja pyörän etupainoisuutta vähennettiin.
Lämpimässä ja tyynessä käydyssä aika-ajossa Nässi ajoi viimeisellä kierroksella paalulle huippuajalla 59,914. Toiseksi sijoittunut Svensson jäi vain 0,13 sekuntia.
Kilpailu ajettiin loistavissa olosuhteissa, sillä tummat sadepilvet kiersivät rata-alueen. Nässi otti taas hyvän lähdön ja nykäisi jo ensimmäisellä kierroksella kolmen sekunnin eron seuraaviin.
Toiselle kierrokselle lähdettäessä Svenson nousi toiseksi ja ajoi sen jälkeen Nässin kanssa samaa vauhtia.
Kilpailun loppupuolella Nässi sai kasvatettua eroa, joka oli maalissa kuusi sekuntia. Kolmas oli Johanna Innerfors.