Mallissa on 650-kuutioinen yksimukinen, joka Husqvarnan mukaan tuottaa 75 hevosvoimaa ja reippaasti vääntöä. Moottori lepää putkirungossa ja se on varustettu WP-vaimentimin. Edessä on yksin jarrulevy ja Brembon jarrusatula. Pakoputkisto on Akrapovicin käsialaa.
Muotoilua kuvaillaan skandinaaviseksi ja kompaktiksi, sillä osia on integroitu katteisiin. Satula on suunniteltu antamaan hyvän pidon kuljettajalle kiihdytyksissä ja jarrutuksissa, mutta siinä on myös liukkaita kohtia, jotka mahdollistavat kuljettajan nopean liikkumisen. Edessä on pieni LED-valo ja kisanumeron paikka.
Husqvarnan uusi omistaja, Stefan Pierer, on jo aikaisemmin tehnyt selväksi, ettei tuotantoon ole tulossa maantiemalleja. Merkin menneisyydestä on kuitenkin puhuttu, sekä siitä että valikoimaan tuotaisiin jälleen supermoto. Uusi 701 Consept on selkeä merkki siitä, että supermoto on tulossa.
Kommentoi: sopiiko supermoto mielestäsi Husqvarnan mallistoon?
Teksti: Jonathan Balsvik