Muiden samantyyppisten mallien, kuten Rivale 800:n, Brutale 800:n ja F3 800:n tapaan on mallin pohjana kolmisylinterinen ja 800-kuutioinen moottori, putkirunko ja kuusiportainen vaihteisto. Moottori tuottaa 125 hevosvoimaa 11 600 kierroksella ja 84 Newtonmetriä 8 600 kierroksella. Malli on tarkoitettu reippaaseen touringiin, ja MV:n mukaan se on suunniteltu yhtä ainoaa tavoitetta silmällä pitäen: tarkoitus on päästä määränpäähän mahdollisimman viihdyttävästi.
Turismo Velocessa on MV Agustan sähköinen apuvälinepaketti MVICS 2.0, johon sisältyy wheelie control, vakionopeudensäädin, luistonesto ja neljä erilaista ajoasentoa. Turismo Veloceen tulee MV Agustan malleista ensimmäisenä Electronically Assisted Shift -järjestelmä (EAS 2.0), jonka ansiosta vaihteita voi vaihtaa kytkintä käyttämättä. Mittaristossa on viisituumainen värinäyttö.
Malli painaa 194 kiloa kuivana, ja hyvän toimintasäteen takaa 20-litrainen bensatankki. Edessä on kaksi 320 millimetrin kokoista jarrulevyä ja Brembon jarrusatula. Vakiona oleva ABS on Boschin käsialaa. Marzocchin USD-haarukka on 43-millinen, ja takana on Sachsin vaimennin. Molemmissa on säädettävä esijännitys.
Tarjolla on lisäksi erikoisversio nimeltään Turismo Veloce Lusso 800, jossa on lämpökahvat, mittaristoon integroitu GPS ja Sachsin semiaktiiviset vaimentimet. Lisäksi siinä on 60-litraiset sivulaukut.
Oikealla voi tutustua mallin lehdistökuviin.
Teksti: Jonathan Balsvik