SR400 esiteltiin vuonna 1978 yhdessä SR500-mallin kanssa, ja molemmat kasvattivat nopeasti suosiotaan kautta maailman. Nyt Yamaha esitteli uuden SR400-version, jolla on paljon yhteistä alkuperäisen mallin kanssa. Uusvanhasta mallista tulee Sport Heritage -malliston lippulaiva.
Moottori on luonnollisesti ilmajäähdytteinen 400-kuutioinen yksimukinen, jonka muotoilu vie ajatukset 70-luvun SR400:ään. Ainoa poikkeus on nykyaikainen ruiskutus, mikä vaaditaan ympäristösäädösten vuoksi, mutta se helpottaa myös käynnistystä. Sähköstarttia ei tässä pyörässä nimittäin ole, vaan ainoastaan käynnistyspoljin.
Moottori lepää kehtorungossa. Takana on yhä rumpujarru, mutta edessä on jarrulevy. Tankin tilavuus on 12 litraa ja sekä edessä että takana on 18-tuumainen pyörä.
Tutustu SR400:n lehdistökuviin oheisen linkin kautta.
Teksti: Jonathan Balsvik