Argentiinan osalta Termas de Rio Hondo-rata ja siellä ajettava GP on jo saletti. Argentiina oli mukana jo tämän kauden kalenterissa, ennen kuin politiikka ajoi urheilun edelle.
Lisäksi muutama MotoGP-sarjan kuljettaja kävi kesällä testaamassa rataa todeten sen hyväksi. Se tärkein, eli turvallistekijät on hoidettu huolella.
Brasiliaa – kunhan myös GP-sarjan turvallisuuskomissio on antanut hyväksyntänsä projektille reilun viikon kuluttua Silverstonen kokouksessa – kaavaillaan ensi kauden sarjaan sen jälkimmäisellä puoliskolle.
Estradina toimii F1-legendoihin lukeutuvan ja kolminkertaisen maailmanmestarin Nelson Piquetin nimikkorata, reilun viiden kilometrin mittainen Autodromo Internacional Nelson Piquet.
– Tämä on fantastinen ja erittäin tärkeä projekti meille. Brasilia lukeutuu maailman merkittävimpiin moottoripyörien markkina-alueisiin. Paluu Brasiliaan on ollut koko MotoGP-perheen toive jo usemman vuoden ajan, muotoili Brasiliassa viaraillut ja järjestävän tahon edustajia tavannut Dornan toimitusjohtaja Carmelo Ezpeleta.
MotoGP-sarjaa ajettiin Brasiliassa viimeksi vuonna 2004, jolloin Rion GP:n voittajaksi kuninkuusluokassa kiirehti japanilainen Makoto Tamada. Sitä ennen Brasiliassa oli ajettu Goianassa 1980-luvun lopulla, sekä Interlagosissa vuonna 1992.
Kuluvan kauden osalta tiivistempoinen taistelu MM-pisteistä jatkuu tulevana viikonvaihteena Brnon radalla Tshekissä. Mika Kallio ja Niklas Ajo ajoivat molemmat viime sunnuntaina upeat kisat Indianapolisin radalla Yhdysvalloissa.
Myös Indianapolis on mukana edelleen ensi kauden MM-sarjassa. Vahvistus asiaan saatiin viime lauantaina "Brickyard'illa".