Ranskan GP:n voitto oli MM-sarjaa johtavalle brittikuljettajalle Reddingille, 20, uran ensimmäinen Moto2-luokassa ja samalla neitseellinen myös tiimille.
Keskiluokan edellinen, samalle tiimille tullut kaksoisvoitto nähtiin tätä ennen viimeksi vuoden 2008 toukokuussa Kiinan GP:ssä ja Shanghain radalla.
Niihin aikoihin KTM:llä kilpaillut Kallio oli osallisena myös siinä. Kallio voitti Shanghaissa 250-kuutioisten luokan kisan 3,238 sekunnin erolla silloiseen tiimikaveriinsa, japanilaiseen Hiroshi Aoyamaan.
Uusi takahaarukka
– Lähdimme Le Mansiin täysin erilaisilla säädöillä aiempiin kisoihin nähden. Silloin se vei aikaa kisapäivään asti yltääksemme siihen pisteeseen, että fiilis pyörään oli hyvä. Nyt on mielenkiintoista nähdä, millainen pyörä ja fiilis ovat ensimmäisenä päivänä perjantaina Mugellossa. Varsinkin, kun meillä on silloin testattavana uusia osia, kertoo Kallio.
Marc VDS-tiimin Kalex-pyöriin tulee uusi takahaarukka, jolla haetaan parempaa pitoa ja pyritään saamaan tärinäongelma kuriin.
– Meidän pitää tosiaankin saada pyörä hyviin säätöihin aika-ajoon mennessä, tähdentää Le Mansissa terävän nousun kärkeen kymmenennestä ruudusta tehnyt Kallio.
– Mugello lukeutuu suosikkiratojeni joukkoon siitäkin huolimatta, että minulla on ollut aiemmin huonoa onneakin matkassa Italiassa kilpailtaessa. Toivon, että onni kääntyy ja pystyn saavuttamaan jälleen hyvän tuloksen, jatkaa parhaimmillaan voitonsyrjässä kiinni oleva Kallio.
Kalliolla, 30, on plakkarissaan tämän kauden neljästä ensimmäisestä GP:stä jo kaksi podiumsijoitusta. Le Mansin kakkossijan lisäksi tilastoja komistaa Austinissa saavutettu kolmas sija.
Urallaan 12 MM-osakilpailuvoittoa ja 37 podiumsijoitusta saavuttanut Kallio on sarjassa kolmantena 29 pistettä Reddingin takana. Toisena olevalla espanjalaisella Esteve Rabatilla on viiden pisteen etu Kallioon.
Redding: ”Le Mansin
voitto ei muuta mitään”
Redding on nollannut jo hyvissä ajoin Le Mansin huuman.
– Oli hienoa voittaa vihdoin, mutta se ei muuta mitään. Keskitymme jatkossakin kokonaisuuteen, eli mestaruuden tavoitteluun. 24 pisteen etu on hyvä, mutta kuten olemme aiemmin nähneet, tilanne voi muuttua täydellisesti yhden huonomman viikonvaihteen myötä.
Kallion tavoin myös Redding pitää 5,2 kilometrin mittaisesta Mugellon monipuolisesta ja nopeasta radasta.
– Pidän tosiaankin kilpailemisesta Mugellossa. Meillä on nyt uusia osia, joiden uskon tuovan vähän etua nopealle, jouhevalle ja tekniselle radalle.