MV Agusta jatkaa ”limited edition” -erikoismallien esittelyä. Nyt vuorossa on rengassopimusta juhlistava Brutale 800 RR Pirelli sekä RC-versiot F3 675- ja F3 800 -malleista.
Italialaisvalmistaja käyttää jatkossa Pirellin ensiasennusrenkaita kaikissa malleissaan. Sopimusta ”pitkän peen” kanssa juhlistetaan Brutale 800 RR Pirelli -erikoismallilla.Tekniikkaan ei ole koskettu, vaan moottori on sama 148-hevosvoimainen rivikolmonen kuin perusmallin Brutalessa.
Takavanne on vaihdettu leveämpään kuusituumaiseen, jolle on pyöräytetty erikoisversio Pirelli Supercorsa SP-renkaasta, kooltaan 200/55ZR17. Perusmallin Brutalessa renkaana on Diablo Rosso III. Takarunko ja ajovalon kehys on musta ja satula on saanut uuden verhoilun.
F3 675 RC ja F3 800 RC
Agustan muotoilijat, insinöörit ja kilpailuosasto ovat aina työskennelleet tiiviissä yhteistyössä. Yhteistyö näkyy erityisesti RC-erikoismalleissa, joissa on paljon yhtäläisyyksiä tehtaan kisapyöriin. Moottoreihin on tehty muutoksia, jotta ne täyttäisivät uudet Euro4-määräysten 50 prosenttia alhaisemmat päästörajat ja 48 prosenttia alemmat melurajat.
Tasapainoakseli ja ensiöveto on uusittu, samoin imunokkien muotoilu ja venttiilit. Myös vaihteisto on kokenut uudistuksia. Vaimentimet tulee SC Projectilta. Moottorin kiinnitystä runkoon on muutettu, jonka sanotaan parantavan selvästi rungon vääntöjäykkyyttä. Pitkästä 576,5-millisestä takasvingistä huolimatta akseliväli on todella lyhyt 1380 milliä.
F3 675 RC:n tehoksi ilmoitetaan 128 hv / 14 500 r/min, vääntö 71 Nm / 10 900 r/min
F3 800RC:n teho 148 hv / 13 000 r/min ja vääntö 88 Nm / 10 600 r/min
Tarjolle tulee lisäksi Race KIT, jossa ECU-päivityksen ja SC Projectin titaaniputkiston ja hiilikuituvaimentimen ansiosta molempien mallien huipputeho nousee viisi hevosvoimaa korkeammaksi. Pakettiin kuuluu myös takasatulan suojus sekä kytkimen ja jarrun billetkahvat.