Tarkkalan oli alun perin tarkoitus ajaa viikkoa aikaisemmin järjestettävä Italian mestaruussarjan osakilpailu, mutta toisin kävi.
– Meillä oli ilmeisesti pieni tietokatkos tiimipäällikköni kanssa ja minun osaltani ilmoittautuminen kyseiseen kilpailuun jäi tekemättä. Italian mestaruussarja on erittäin suosittu sarja ja kun kilpailuun voidaan hyväksyä vain 180 kuljettajaa, ei jälki-ilmoittautumisia hyväksytty. Suomessa oli onneksi sopivasti cross country-kilpailu, jonne ilmoittautumiseni hyväksyttiin, Tarkkala naurahtaa.
– Olen ajanut viimeksi cross countrya muistaakseni vuonna 2009, Himoksella. Parolannummen kisaa ajatellen päätavoitteeni on ensisijaisesti treeni. Kilpailu on oiva tilaisuus saada taas lisätunteja uuden pyörän kanssa ja varmasti saadaan kova kisa aikaiseksi, kun lähes kaikki SM-kärkijätkät ovat mukana, enduron MM-sarjassa kuudentena oleva Tarkkala uskoo.
Tarkkalalla ei ole tarkoitus ajaa koko cross countryn kotimaista mestaruussarjaa, sen sijaan enduron SM-sarjan kaikki kesäkilpailut löytyvät miehen kalenterista.
– Cross country eroaa endurosta melkoisesti; endurossa kilpailupäivät ovat pidempiä ja erikoiskokeilla puristus on maksimaalista, kun taas cross countryssa ajetaan kaksi tuntia yhteen soittoon huippuvauhdista hieman alhaisemmalla nopeudella, Tarkkala vertailee.
Tarkkalalla on edessään varsin kiireinen toukokuu, sillä loppilainen ajaa kuukauden sisällä peräti neljä kilpailua.
– Parolannummen kilpailun jälkeen suuntaan Bilbaoon Espanjaan, jossa ajetaan enduron MM-sarjan kolmas kilpailuviikonloppu. Bilbaosta matkaan Portugaliin, jossa ajetaan heti putkeen seuraava MM-osakilpailuviikonloppu. Palattuani takaisin Suomeen, on vuorossa Riihimäen kaksipäiväinen SM-osakilpailu.
Panssari Cross Country ajetaan Parolannummella 28. huhtikuuta. SM-luokat ajavat kaksi tuntia armeijan alueelle rakennetulla reitillä klo 13.30 alkean. Tätä ennen vuorossa ovat klo 9.00 naiset ja nuoret, jotka ajavat yhden tunnin, sekä klo 10.30 harrastelijat, joiden ajoaika on kaksi tuntia.