Max Biaggi on ajanut Voxan Wattman -ajokillaan lentävän mailin keskinopeudella 366,94 km/h. Se on peräti 37 km/h kovempi tulos kuin luokan aiempi ennätys.
Voxan Motors oli asettanut tavoitteekseen, että sen Voxan Wattman -sähkömoottoripyörällä ylitettäisiin 330 km/h nopeus lentävällä maililla. Silloin rikkoutuisi aiempi Ryuji Tsurutan ja Mobitec EC-02A -ajokin voimassa oleva ennätys 329 km/h. Ennätyskokeen kuljettajaksi Voxan Motors värväsi ratamoottoripyöräilyn kuusinkertaisen maailmanmestarin, italialaisen ”Rooman Keisari” Max Biaggin, 49.
Wattmanin voimanlähde oli jo valmiiksi kilpailukäyttöön suunniteltu ja valmis, sillä voimalinja lainattiin Formula E -autosta. Sähkömoottorista saatiin irti maksimissaan 431 hevosvoiman teho ja 960 newtonmetrin vääntö. Ennätysajossa akkujen yhteispaino oli 140 kiloa ja pyörän kokonaispaino vähän yli 300 kiloa. Ennätystä yritettiin ajaa luokassa, jonka määritelmänä on sähkömoottoripyörä, yli 300 kiloa ja ”partially streamlined” eli virtaviivaisuutta on haettu aerodynaamisesti muotoilluilla katteilla.
Ranskassa Châteaurouxin lentokentällä ajetussa ennätysyrityksessä Biaggille kirjattiin lentävän mailin keskinopeudeksi 366,94 km/h. Sääntöjen mukaan radalla on ajettava tulos molempiin suuntiin kahden tunnin sisällä, ja viralliseksi tulokseksi lasketaan näiden vastakkaisiin suuntiin ajettujen tulosten keskiarvo. Lentävän kilometrin tulokseksi saatiin vieläkin kovempi tulos, 386,35 kmh ja lentävän varttimailin keskinopeudeksi 394,45 km/h. Pyörään asennettujen GPS-mittalaitteiden mukaan Biaggin hetkellinen maksiminopeus on ollut 408 km/h.
Suuret erot eri matkojen keskinopeuksissa selittyvät suurelta osin sillä, että Châteaurouxin lentokentän kiitoradan pituus on vain 2,17 mailia eli 3,5 kilometriä. Voxan Motors onkin tavoitteet reilusti ylittäneen ennätyksen ajettuaan asettanut seuraavaksi tavoitteekseen ylittää lentävällä maililla 400 km/h keskinopeus. Siihen tarvitaan suotuisten olosuhteiden lisäksi myös pidempi suorituspaikka.