80-luvun muskelikilpurit ovat monen mielestä kaikkien aikojen brutaaleimpia moottoripyöriä. Miksei sellaista voisi rakentaa pitäen lähtökohtana 30 vuotta uudempaa pyörämallia?
Belgialainen Workhorse Speedshop on tarttunut härkää sarvista, ja ottanut aihioksi BMW:n retromalli R nineT:n. Runko ja moottori on jätetty koskemattomaksi, ja valmistajan mukaan muskelikilpuri on palautettavissa täysin alkuperäiskuntoon kahdessa työpäivässä.
Alumiinisen polttoainetankin lisäksi samaa materiaalia ovat mm. lokasuojat ja numerokilvet. Jousitus on vaihdettu NTR Racepro:ksi ja etujarruina on Brembon M4 radiaalit yhdessä RCS19-pääsylinterin kanssa.
Plug-in -mittaristo on Motogadgetin valikoimista, samoin suuntavilkut. Satula on päällystetty alcantaralla. Maalauksesta vastaa belgialainen Motopeinture. Numero 163 on kunnioitus ensimmäiselle BMW:lle, jolla voitettiin AMA Superbike vuonna 1976.
Ai niin, tämä BMW-muskelikilpuri on muuten myytävänä. Hinta on 35 000 euroa.