185 hevosvoimaa ja kulmikas muotoilu matkittu Harley-Davidsonin upouudesta Pan Americasta. Paluuta tekevää Buellia ei voi ainakaan syyttää turhasta vaatimattomuudesta.
Vuonna 2009 toimintansa lopettanut moottoripyörävalmistaja Buell on tekemässä paluuta. Samaan aikaan kun Harley-Davidson on juuri esitellyt kautta aikojen ensimmäisen adventure-mallinsa, on Buell lyömässä reilusti lisää löylyä kertomalla nettisivuillaan, että sen suunnitelmissa olevassa adventure-henkisessä 1190 Super Touring -mallissa tulee olemaan hevosvoimia 185. Siis yli 30 enemmän kuin Harrikan Pan Americassa. Myös Buellille kyseessä on Ulysses-kokeilun jälkeen ensimmäinen adventure-malli, sillä merkki tunnettiin aikaisemmin urheilullisemmista ja erityisesti streetfighter-henkisistä malleistaan.
Tällä hetkellä julkisuuteen ei ole annetukaan juuri muuta kuin tehotieto. Sen lisäksi yrityksen kotisivuilta löytyy piirroskuva, joka on kuitenkin suurpiirteinen ja kulmikkuudessaan muistuttaa lähinnä lego-versiota. Toisaalta siitäkin jo voi päätellä, että muotoilussa on yhtäläisyyksiä Pan Americaan. Eikä ihme, onhan Buellin koko historia liittynyt vahvasti Harley-Davidsoniin. Eric Buell työskenteli ennen oman firman perustamista Harrikalla insinöörinä suunnitellen mm. runkoja. Kun hän perusti Buellin ja aloitti omaa nimeään kantavien moottoripyörien suunnittelun, perustuivat niiden voimanlähteet Harley-Davidsonin V2-moottoreihin.
Eikä Buellin suunnitelmat jää pelkästään adventure-henkiseen, tämänhetkisten suunnitelmien mukaan vuonna 2023 julkaistavaan 1190 Super Toureriin. Vuoden 2021 mallina Buellin sivuilla esitellään Hammerhead 1190 RX, joka on katettu sporttipyörä. 72-asteisen V2-moottorin iskutilavuus on 1190 kuutiota ja sille ilmoitetaan huipputehoksi 185 hv / 10 600 r/min ja väännöksi 137,8 Nm / 8 200 r/min. Melkoisen korkeavirittteinen ja korkealta laulava V2-moottori siis, jonka sylinterien halkaisijaksi kerrotaan 106 milliä ja iskunpituudeksi 67,5 milliä. Runko ja svingi ovat alumiinirakenteisia ja jousitusratkaisut ovat Showan käsialaa. Pyörän painoksi ilman polttoainetta kerrotaan 190 kiloa. Ja oletettavaa on, että tulevaa urheilullista adventure-mallia vauhdittaisi sama moottori. Samaan tekniikkaan perustuu myös 1190 SX -malli, joka on nakupyörä. Kuvien perusteella Buellin malleissa tullaan edelleen käyttämään rungon sisään sijoitettua polttoainesäiliötä ja vanteen ulkokehälle kiinnitettyjä etujarrulevyjä, jotka olivat aikanaan Buellin tunnusmerkkejä. Buell uhoaa esittelevänsä täydet kymmenen uutta mallia vuoteen 2024 mennessä.
Vertailun vuoksi Harley-Davidsonin julkaisema Pan America 1250: